~Ya Allah, bahagiakan kami dunia akhirat bersama selamanya~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Thursday, October 16, 2008

>,,Akhir Sem1 08/09,,<



Assalamualaikum kepada semua...



Alhamdulillah. Syukur ke hadratMu Ya Allah..Hari ni aku masih lagi bernyawa..Alhamdulillah dapat jua aku mencoretkan sesuatu di sini..Insyaallah.Agak lama rasanya ana tak menulis untuk blog ni. Mungkin kekangan masa yang tidak mengizinkan.



Minggu ni minggu yang agak sibuk buat ana. Minggu last before final exam.. Semua lecturer nak habiskan syllabus. Setiap hari kena study sebab ada quiz. Dah taw carry mark tak banyak mana, jadi kena la pulun quiz-quiz terakhir ni.. Moga-moga dapatlah tambah carry mark..amin..



Bila dah akhir sem ni, kena la submit projek-projek yang dapat masa awal sem hari tu tetap pada waktu dan ketikanya. Masa ni,barulah buat dissucion dengan sahabat-sahabat satu group..mujur la ana dapat sahabat-sahabat yang sangat membantu. Rasa macam ana ni tak bagi pape sumbangan pun. syukran jazilan ila Fauzun & Bahiah..=)



AGD ENGINIUS 08::17 Oktober 08::Armada Hotel,PJ..mula-mula ana tak terlibat dengan AGD ni, tapi atas permintaan seorang kakak, ana mewakafkan diri untuk menjadi Asst. Secretary..dah la busy dengan quiz, pastu kena buat surat invitation..maaf la kepada semua-semua Prof..esok lusa nak AGD, ana baru hantar invitation letter pada diorang. Asif jiddan. Pastu kena tebalkan muka untuk minta Fee and some sponsor..hehe.. Alhamdulillah lecterur-lecterur UIA ni semuanya bermurah hati.. May Allah bless us..



Wah...cepatnya masa berlalu..dah akhir semester1 dah? Bermakna next sem ana akan jadi second year..dah second year? Baru second year kan? Baru nak majoring..Computer & Infomation Engineering..moga tepat pilihan ini. Insya Allah. Banyak lagi subjek-subjek yang perlu dihabiskan, banyak lagi ilmu yang perlu dikutip, banyak mehnah & tribulasi yang perlu dilalui. sunnah orang berjuang..Ya Allah, Engkau permudahanlah segala urusanku..



Bermakna final exam dah dekat..dan final examination slip pun dah keluar. Maka tarikh-tarikh keramat bagi semester ni pun dah diketahui...Jadi, selamat study kepada semua. Do the best in final exam.



"Ya Allah aku jualkan sedikit pengorbananku untuk perjuangan agamaMu, berikan aku kejayaan dalam imtihan ini kerana aku yakin akan janjiMu, "intansurulah,yansurkum""- Mohon maaf atas kekhilafan diri ini.. Bittaufiq wannajah ^_^





18 Okt 08 Study Circle



24 Okt 08 Tilawah



28 Okt 08 Electronic



29 Okt 08 Islam: Knowledge And Civilization



1 Nov 08 Object Oriented Programming For Engineer



5 Nov 08 Dynamics



6 Nov 08 Calculus II








7 Nov 08 Kemas bilik..balik Kuantan..^_^
Tuesday, October 7, 2008

,,,>Sekuntum Kemboja Yang Gugur<,,,

...Sekuntum Kemboja Yang Gugur...

Biar luput dari pandangan
Tidak pupus dalam ingatan
Kehilangan sebutir bintang
Di persada perjuangan menjadi kenangan

Terlukis senyuman manismu
Tergambar senda gurauanmu
Tuhan lebih menyanyangimu
Menjemputmu pergi terlebih dahulu

Bersemadi jasadmu yang kaku
Diiringi gerimis yang sendu
Air mata tak terbendung lagi
Menangisi perpisahan ini

Di pagi hari yang mulia
Dikunjungi teman dan saudara
Bersama harapan dan doa
Moga berbahagia di negeri yang baqa’


Sekuntum kemboja yang gugur
Menemanimu di pusara
Biar detik dan musim berlalu
Hingga kini tiada pengganti

Oh Tuhan,cucurilah rahmat ke atas rohnya
Dan tempatkanlah dia di sisi hamba-hambaMu yang bertaqwa
Tempat yang telah Engkau janjikan nikmat untuk hamba-hambaMu

,,,>Salam Eid Mubarak<,,,

...Salam Eid Mubarak...

Masih basah dilipatan rasa
Walau tanah pusaranya gersang di pandangan mata
Siapakah yang masih sudi berkongsi rasa
Paada sebuah kehilangan yang tiada gantinya
Ketika segalanya meriah di Aidilfitri
Hati ini masih begini masih teringat
Dia yang pergi…

Allah ciptakan hati untuk mengingat
Dan ada hati yang lebih kuat mengingat dari hati yang lain
Dan hati ini yang masih mengingat
Walau jauh terasa dekat
Walau tidak terjangkau mata
Tapi tetap diambau rasa
Biarlah orang lain lupa
Tapi hati itu takkan

Justeru bagai semalam segalanya bermula
Sahabatku..itulah bicara hati tanpa kata
Bagaimanakah kau disana?
Kami disini beginilah seadanya
Hanya mampu menghulurkan setangkai doa
Salam murni dari hati di Aidilfitri
Salam rindu dari sendu di Aidil walfaizin
Tunggulah lebaran demi lebaran
Kami tentu menyusulimu nanti…

Ramadhan yang pergi banyak membawa erti kepadaku. Berturut-turut berita kematian daku terima sejak dari awal bulan Ramadhan baru-baru ini. Kematian ayah seorang sahabat,kematian saudara jauh dan baru-baru ini kematian seorang sahabat. Kehilangan yang tiada gantinya.

Luahan rasa khas buat Allahyarhamah SITI HAJAR BINTI IZHAM…permergian yang tiada ganti..permergian yang memberi sejuta pengajaran buat diriku. Membuatkan diriku memikir sejenak bagaimanakah keadaan diri kita ketika malaikat jibril datang menjemput kita? Adakah kita berada dalam keaadaan husnol khatimah? Wallahu alam..hanya Dia yang mengetahui.

8 Ramadhan 1429H/8 September 2008,tarikh keramat..tarikh pemergian seorang insan yang jiwa kental,bersemangat juang. Kak Hajar,segala nasihat-nasihatmu masih kami ingat dan akan terus mengingatinya..kami tak akan lupa..RAMADHAN yang sangat istimewa tahun ini telah berlalu meninggalkan kesan yang amat mendalam dalam hati kami..moga-moga bertemu lagi di tahun hadapan..

8 Syawal 1429H/8 Oktober 2008..sebulan Kak Hajar meninggalkan kami..tarikh ini juga, jika dirimu masih disisi kami..maka genaplah umurmu 23 tahun..Sanata Helwah,Kak Hajar! Masih muda,tapi Tuhan lebih menyayangi mu..menjemputmu pergi terlebih dahulu.. moga dirimu dicucuri rahmat, ditempatkan disisi hamba-hamba yang bertaqwa..amin..

Syawal yang menjelma, hendaklah disambut dengan gembira dan penuh kesyukuran. Alhamdulillah masih lagi bernyawa pada Syawal kali ini..namun dalam kemeriahan ini jangan kita lupa, jangan kita leka. Apa yang kita amalkan di bulan Ramadhan, janganlah kita lupakan dan tinggalkan begitu saja. Moga menjadi permulaan bagi kita untuk beramal dan istiqamah dengan apa yang amalkan di bulan Ramadhan.Insya Allah.

Ya Allah,ampunilah dosa-dosa hambaMu ini. Moga Ramdhan yang berlalu memberi manfaat bagiku dan semoga Syawal yang mendatang memberi makna yang berharga..moga ber temu lagi di tahun hadapan Ya Ramadhan..

Izinkan kedua tangan bersimpuh maaf untuk lisan yang tak terjaga, janji yang terabaikan, hati yang brprasangka dan sikap yang pernah menyakitkan. Diri ini terlalu kerdil untuk menzahirkan kesempurnaan.. salam Aidil fitri..minal aidilwalfaizin..

,,^Sharing Is Caring^,,