Photobucket

~Ya Allah, bahagiakan kami dunia akhirat bersama selamanya~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Tuesday, November 3, 2009

,,>Seperti Biasa<,,

Alhamdulillah… syukur ke hadrat Ilahi. Masih lagi dapatku bernafas di saat dan ketika ini. Selawat dan salam kepada orang yang mulia lagi diagung-agungkan, Rasulllah s.a.w. Dengan perjuangan dan pengorbanan baginda hingga ke saat ini dapat kita rasakan Islam dan Iman. Itulah permata yang bukan sembarangan. Permata yang dapat menyelamatkan kita dari penderitaan di dunia dan akhirat..

Inilah permata yang hendak kita gali dan cari tetapi bukan di dasar laut dan dasar bumi tetapi kita kena menempuhi jalan-jalan mujahadah yang dilalui oleh para salafusoleh zaman dahulu..insya Allah.


Alhamdulillah..seperti biasa, posting berkisar tetang kisah ini yang selalu srikandi bicarakan. Hampir setiap semester. Bagi naik semangat sedikit untuk meneruskan kehidupan. Ya, sahabat-sahabat, teruskan perjuangan kalian…

Sekarang fatrah final examination Semester 1 09/10. Tapi sem ni srikandi start exam lambat sedikit. Orang lain dah nak habis exam, tapi srikandi baru nak start. Tak pe, insya Allah, ada keberkatan, amin.

Hurm exam tak start lagi, tapi otak dah terfikir perancangan untuk cuti kali ini. Habis exam, balik Kuantan, nak shopping dengan sahabat kesayangan srikandi (tunggu ye Sya^^,), buat baju raya (raya haji nak dekat dah kan^^,), bagi tutorial untuk adik yang nak SPM(siap r..tunggu adah balik nanti=]), lepas tu join program anak angkat (insya Allah, jika dapat green-light dari Ma & Abah).


Semester ini merupakan semester yang paling banyak projek yang perlu di buat (setakat ni, tapi lepas2 ni mesti lagi banyak.huhu..). Boleh dikatakan each subject ada project. Bila ada project, mesti kena buat discussion, kena hantar report each two weeks, final report dan presentation. Alhamdulillah, srikandi berjaya melakukan semuanya dengan kerjasama yang dari sahabat-sahabat satu project yang sangat memahami..dan pastinya pertolongan dariNya. Terima kasih Ya Allah, atas rahmat dan kasihMu yang tidak terilai buat setiap hamba-hambaMu.


Senarai project SEM 1 09/10 (tarikh presentation):

1- Project ECE Lab II- Digital Logic Design : 4 Sept 09

~Advance Traffic Light

2- Presentation CCFM (Parenting & Family Management) : 14 Oct 09

3- Project Data Structure & Algorithm Design : 24 Oct 09

4- Project Multimedia Technology : 26 Oct 09

~ ni website project srikandi. Jemput lawat ye.link

~Dr Shibab memang best…

5- Project ECE Lab I – Circuit Analysis : 26 Oct 09

~hari nak present, baru print poster. Project ni paling succeed, kami dapat the Best Group from Dr Sheroz Khan^^,. Thanks a lot Sir.

~walaupun srikandi ada dua presentation pada hari tersebut..

Bersama instructor kami yang very sproting, Kak Arfah

6- Project Math 4 : 30 Oct 09


Antara peristiwa yang berlaku dalam semester ini:


~Berkat bulan Syawal ^^,…28 Syawal 1430..Alhamdulillah..

Selepas majlis, ber'skype' dengan family Kak Ti diJOrdan


~ AGM ENGINIUS XV & Hari Raya Celebration,9am..23 October 2009..Kenangan Terindah..


~ AGM Ma’ruf Club, 8.45pm..23 October 2009..habis AGM ENGINIUs, prepared for AGM MC plak…

Bergambar selepas habis AGM..(ada seorang ni budak Account, nak sangat amek gambar depan bank..kami join je la…)


~Trip To Nilai, 31 Ocotber 2009.. first time sampai Nilai..teruja sangat (Alhamdulillah selamat sampai, walaupun driver seorang je^^,)……..sempat shopping di Niali Square.

Pandangan dari Mahallah Ummu Salamah, Pusat Asasi UIAM Kampus Nilai, NS


Last but not least, Selamat Mengulangkaji buat semua sahabat-sahabat…


“Ya Allah, sekiranya kegagalanku membawa fitnah pada Islam dan perjuangan, maka Kau cemerlangkanlah aku dalam setiap perkara. Dan sekiranya kejayaanku membuatku jauh dari Islam dan perjuangan, maka Kau lebih berhak menentukan selayaknya untukku, kerana aku imani, tiada apa yang Kau takdirkan sia-sia melainkan ada hikmah yang belum tersingkap nilainya..amin”





3 comments:

iman sayyidah said...

"Yakin pada Allah bukanlah mengharap terkabulnya harapan, yakin pada Allah adalah meletakkan keredhaan pada ketentuanNYA, rasa bahagia dengan ujian walaupun perit, di situ air mata yang menitis terasa bernilai buat menyiram api neraka. Indahnya tarbiyah Allah tersirat rahmat & hikmah. Diuji kita sebagai tanda sayangNya.~ all the best in ur exam, gunakan masa yang ada sebaiknya, jgn malas2. xde kejayaan semanis madu tanpa pengorbanan sepahit hempedu....barakallahufik

gudluck exam adah!

p/s: nnti kta g shopping kt ktn ye..adah kne belanja ni..hehe.

iman sayyidah said...

"Yakin pada Allah bukanlah mengharap terkabulnya harapan, yakin pada Allah adalah meletakkan keredhaan pada ketentuanNYA, rasa bahagia dengan ujian walaupun perit, di situ air mata yang menitis terasa bernilai buat menyiram api neraka. Indahnya tarbiyah Allah tersirat rahmat & hikmah. Diuji kita sebagai tanda sayangNya.~ all the best in ur exam, gunakan masa yang ada sebaiknya, jgn malas2. xde kejayaan semanis madu tanpa pengorbanan sepahit hempedu....barakallahufik

gudluck exam ye adah!

p/s : nnti kta gi shopping kt ktn ye..adah kne belanja ni..hehe

Sri KaNdi^soLehah ツ said...

syukran sya...
bittaufiq jugak untuk sya..
~~ok2..iAllah.tp sya la yg kena belanja adah...^^,

:a   :b   :c   :d   :e   :f   :g   :h   :i   :j   :k   :l   :m   :n   :o   :p   :q   :r   :s   :t

Post a Comment

,,^Sharing Is Caring^,,