Photobucket

~Ya Allah, bahagiakan kami dunia akhirat bersama selamanya~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Tuesday, June 21, 2011

,,>Hari-hari yang Berlalu<,,




Alhamdulillah..setinggi kesyukuran ke hadrat Ilahi. Selawat serta salam buat Rasulullah Nabi junjungan kita S.A.W...

Seinfiniti syukur ke hadrat-Nya, hari ini masih lagi bernyawa. Hari ini genap sebulan, saya memegang title 'Puan'.^^, Alhamdulillah, syukur atas segala nikmat yang dikurniakan olehNya. Tidak terhitung betapa banyak nikmat yang diberi olehNya.

Sebenarnya, banyak yang ingin dikongsikan bersama, tetapi faktor masa yang tidak mengizinkan. Terlalu banyak hikmah dalam kehidupan ini. Kadang-kadang, kita akan selalu frust apabila apa yang kita rancang, tidak berjalan sepertimana yang kita inginkan. Tetapi, kita lupa dan alpa, kerana setiap detik dan ketika yang berlaku pasti tidak satu pun terlepas dari pengetahuanNya. Pasti, DIA tahu apa yang terbaik buat kita ^^,


Selepas bertukar title ni, soalan cepu emas yang orang akan tanya, "Kenal kat mana suami?" "Berjumpa kat mana?" "Sama belajar ke?"

Yela, saya dengan Encik Zauji sekolah tak sama, masuk universiti pun tak sama (sorang kat Malaysia, sorang kat Mesir), tinggal pun jauh (sorang duk Pahang, sorang duk Terengganu).

Jawapan yang kami berikan "Jodoh pertemuan di tangan Tuhan, Wallahualam" [Complicated nak jawab soalan ni^^,] (Encik Zauji, nanti kita karang skema jawapan sama-sama ye!)

Sekarang, saya perlu memfokuskan diri kepada EIT saya. Yang berbaki dalam sebulan lagi. Buat pengetahuan semua, saya sekarang sedang berpraktikal di SIRIM Berhad Negeri Pahang.

Alhamdulillah, sedang berusaha untuk mengutip berbagai jenis pengalaman dan belajar sebanyak mungkin perkara, termasuklah yang tidak berkaitan dengan jurusan saya.

Mengambil ibrah dari kata-kata bos, pada hari pertama praktikal, "You need to grab opportunity. Learn everything, not only something that are related to you "

Pasti, pasti saya belajar sebanyak mungkin perkara. Insya Allah, menunggu kehadiran Visiting Lecterur pada minggu-minggu yang akan datang. Jadi, silalah penuhkan buku log anda ye! Menggoreng sebaik mungkin^^,

Perkara paling suka praktikal kat sini:
1) Tinggal kat rumah sendiri. Hari-hari jumpa ma aboh.
2) Lima minit perjalanan dari rumah ke tempat praktikal
3) Breakfast & lunch makan kat rumah.

Hehe...sila abaikan penyataan di atas ini ye!

Doakan saya. Semoga sukses berpraktikal disini!


28 April 2011 : Lahirnya Ainul Mardhiyyah bt Mohammad Syukri, anak sedara saya yang ke-9. Baby girl made in Malaysia.

Ainul Mardhiyah bersama Tok Ma

18 Mei 2011 : Lahir baby boy made in Jordan. Muhammad Faheemuddin b. Mohd Zaid, anak sedara yang ke-10.

Curik dari blog umi dia..^^.

Wah! Dah 10 orang anak sedara saya...Eh, 11orang, tambah seorang sebelah Encik Zauji, Uwais yang sangat comel...

Uwais yang comel ni...

Anak sedara dah bertambah, adik beradik pun bertambah jugak^^,

Sekarang, saya ada 5 orang adik ipar [Kamsiah, Arif, Khalilah, Adibah & Anis Solehah] dan seorang kakak ipar [Along & Abang Long]. ->[Sebelah Encik Zauji]

Hurm, kena update gambar-gambar family baru ni. Ok, nanti akan saya edit. So, sekarang kena buat untuk dua-dua belah family, sebelah saya, dan sebelah Encik Zauji Tercinta^^,

~~Lagi soalan hot yang sedara mara tanya: "Tahun ni raya kat mane?" Saya dengan sengih menjawab, "Tak syura lagi. Nanti kena syura dulu" Hehe...^^,

~Selamat Hari Bapa buat ayahanda tercinta Izwar Arfani b. Mohamed. Terlalu banyak budi dan jasa hingga tidak berbalas oleh kami semua adik beradik. Terima kasih, terima kasih, terima kasih Aboh!

~Tak lupa juga, buat Allahyarham ayah mertuaku, Ahmad bin Awang. Walaupun tidak sempat bersua muka dengan beliau, tetapi ku kagumi peribadi beliau. Pasti beliau seorang ayah yang sangat hebat hingga terdidiknya Encik Zauji dan adik-beradik ipar ku sekarang. Pasti Encik Zauji mewarisi sedikit sebanyak peribadi dari arwah abah. (Semoga abang menjadi seorang bapa yang hebat macam abah ye!) Moga rohnya di tempatkan bersama orang-orang yang bertaqwa. Amin. Al-Fatihah buat beliau.

(Gambar-gambar baby comel akan diupload kemudian ^^)
~Sudah di upload^^

2 comments:

ummufaqeh said...

soalan cepu cemas..kenal kat mana en zouji nih?
hehe..meh sini kami karangkan jawapannya nak?
tapi "BIARLAH RAHSIA"..hanya mak teh dan mak ngah jer yg tahu..Allah Maha Mengetahui,..mg terus bercinta hingga ke syurgawi...amin!cepat2 dpt bb yer..

Sri KaNdi^soLehah ツ said...

hehe...biarlah rahsia^^,

Amin ya robb...

:a   :b   :c   :d   :e   :f   :g   :h   :i   :j   :k   :l   :m   :n   :o   :p   :q   :r   :s   :t

Post a Comment

,,^Sharing Is Caring^,,