Photobucket

~Ya Allah, bahagiakan kami dunia akhirat bersama selamanya~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Thursday, August 7, 2008

,,,>Trip To Langkawi<,,,

Trip To Langkawi



Alhamdulillah..hari ini masih lagi bernyawa, masih lagi dapat merasai nikmat Iman dan Islam, dan masih lagi ada kesempatan untuk diriku mengumpul amal dan “credit” sebelum bertemu Yang Maha Agung.

Selawat dan salam ke atas junjungan besar rasul kita, Nabi Muhammad s.a.w. Berkat perngorbanan baginda dapat kita hari ini menikmati Keindahan Islam. Moga kita dapat meneruskan perjuangan baginda hingga ke akhir kita.amin. YA Allah Ya Tuhan kami, tetapkanlah hati kami dalam agamaMu…

Baru- baru ini bersama sahabat2, sempat kami meluangkan masa bersama menghayati dan menikmati keindahan alam sekitar…
On short semester vacation,me and three of my friends together went to Pulau Langkawi. Our visions are to strengthen ukwwah and to visit Rubi’s sister that her sister live at Langkawi. Because of it, we choose Langkawi. (senang nak sikit, ada orang kenal)

Antara aktiviti yang kami lakukan ialah naik Cable Car (free of charge because Kak Na(Rubi’s sister) had paid for us), lawat Under Water Park, MainGroove Boat, Wildlife Park( first time we meet with ostrich), dan hari terakhir berada di sana kami membeli belah (kena beli periuk, ma tempah..=]) coklat, cenderahati dan sebagainya.
Pada malamnya, kami sempat berkunjung ke Dataran Helang, orang kata tak lengkap kalau pergi Langkawi tak ke Dataran Helang.

Unfortunately, dalam perjalanan balik ke Kuala Lumpur, kami berempat terpaksa berpisah flight, di atas kesalahan teknikal.(salah ana kot,sebab tak check tiket betul2..maaf ye sahabat2) Ana dan Rubi terpaksa delay flight. Fauzun dan Bahiah terpaksa berpisah dengan kami. Tapi di KL Sentral kami jumpa balik. Seterusnya kami meneruskan perjalanan pulang ke rumah masing..ke Pahang,Terengganu,Johor dan Kedah.

Banyak iktibar yang kami dapat dari trip kami ke Langkawi ini. Antaranya melancong merupakan satu cara untuk kita meningkatkan rasa b
ersyukur kita kepada Pencipta kita. Mungkin ada yang berpendapat tak payah pergi jauh-jauh pun boleh, tapi kadang-kadang manusia sesuatu yang senang dapat,sukar baginya untuk bersyukur. Dan bila sesuatu yang susah nak dapat, banyak cabaran dan dugaan, yang itu lebih di hargainya.

Antara lain, dapat mengeratkan ukhwah kami bersama. Sebenarnya trip ini sepatutnya ramai lagi yang ikut sekali, tapi sahabat2 yang lain masing2 ada masyaqah sendiri.

Terima kasih kepada sahabat2 ana yang telah bersama-sama menjayakan “Trip To Langkawi” dengan hebatnya, Fauzun, Rubiah dan Bahiah. Semoga kita mendapat banyak manfaat daripada trip ini. Semoga ukhwah kita kekal bersama selamanya…

Untuk Robiah : Selamat terus berjuang di Kuantan, jangan lupa kami di Gombak.
Untuk sahabat2 di Gombak..teruskan perjuangan!! Perjalanan kita masih lagi jauh..

"Future Islamic Engineer"
Amin...^_^

0 comments:

:a   :b   :c   :d   :e   :f   :g   :h   :i   :j   :k   :l   :m   :n   :o   :p   :q   :r   :s   :t

Post a Comment

,,^Sharing Is Caring^,,