~Ya Allah, bahagiakan kami dunia akhirat bersama selamanya~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Tuesday, October 7, 2008

,,,>Salam Eid Mubarak<,,,

...Salam Eid Mubarak...

Masih basah dilipatan rasa
Walau tanah pusaranya gersang di pandangan mata
Siapakah yang masih sudi berkongsi rasa
Paada sebuah kehilangan yang tiada gantinya
Ketika segalanya meriah di Aidilfitri
Hati ini masih begini masih teringat
Dia yang pergi…

Allah ciptakan hati untuk mengingat
Dan ada hati yang lebih kuat mengingat dari hati yang lain
Dan hati ini yang masih mengingat
Walau jauh terasa dekat
Walau tidak terjangkau mata
Tapi tetap diambau rasa
Biarlah orang lain lupa
Tapi hati itu takkan

Justeru bagai semalam segalanya bermula
Sahabatku..itulah bicara hati tanpa kata
Bagaimanakah kau disana?
Kami disini beginilah seadanya
Hanya mampu menghulurkan setangkai doa
Salam murni dari hati di Aidilfitri
Salam rindu dari sendu di Aidil walfaizin
Tunggulah lebaran demi lebaran
Kami tentu menyusulimu nanti…

Ramadhan yang pergi banyak membawa erti kepadaku. Berturut-turut berita kematian daku terima sejak dari awal bulan Ramadhan baru-baru ini. Kematian ayah seorang sahabat,kematian saudara jauh dan baru-baru ini kematian seorang sahabat. Kehilangan yang tiada gantinya.

Luahan rasa khas buat Allahyarhamah SITI HAJAR BINTI IZHAM…permergian yang tiada ganti..permergian yang memberi sejuta pengajaran buat diriku. Membuatkan diriku memikir sejenak bagaimanakah keadaan diri kita ketika malaikat jibril datang menjemput kita? Adakah kita berada dalam keaadaan husnol khatimah? Wallahu alam..hanya Dia yang mengetahui.

8 Ramadhan 1429H/8 September 2008,tarikh keramat..tarikh pemergian seorang insan yang jiwa kental,bersemangat juang. Kak Hajar,segala nasihat-nasihatmu masih kami ingat dan akan terus mengingatinya..kami tak akan lupa..RAMADHAN yang sangat istimewa tahun ini telah berlalu meninggalkan kesan yang amat mendalam dalam hati kami..moga-moga bertemu lagi di tahun hadapan..

8 Syawal 1429H/8 Oktober 2008..sebulan Kak Hajar meninggalkan kami..tarikh ini juga, jika dirimu masih disisi kami..maka genaplah umurmu 23 tahun..Sanata Helwah,Kak Hajar! Masih muda,tapi Tuhan lebih menyayangi mu..menjemputmu pergi terlebih dahulu.. moga dirimu dicucuri rahmat, ditempatkan disisi hamba-hamba yang bertaqwa..amin..

Syawal yang menjelma, hendaklah disambut dengan gembira dan penuh kesyukuran. Alhamdulillah masih lagi bernyawa pada Syawal kali ini..namun dalam kemeriahan ini jangan kita lupa, jangan kita leka. Apa yang kita amalkan di bulan Ramadhan, janganlah kita lupakan dan tinggalkan begitu saja. Moga menjadi permulaan bagi kita untuk beramal dan istiqamah dengan apa yang amalkan di bulan Ramadhan.Insya Allah.

Ya Allah,ampunilah dosa-dosa hambaMu ini. Moga Ramdhan yang berlalu memberi manfaat bagiku dan semoga Syawal yang mendatang memberi makna yang berharga..moga ber temu lagi di tahun hadapan Ya Ramadhan..

Izinkan kedua tangan bersimpuh maaf untuk lisan yang tak terjaga, janji yang terabaikan, hati yang brprasangka dan sikap yang pernah menyakitkan. Diri ini terlalu kerdil untuk menzahirkan kesempurnaan.. salam Aidil fitri..minal aidilwalfaizin..

0 comments:

:a   :b   :c   :d   :e   :f   :g   :h   :i   :j   :k   :l   :m   :n   :o   :p   :q   :r   :s   :t

Post a Comment

,,^Sharing Is Caring^,,