Photobucket

~Ya Allah, bahagiakan kami dunia akhirat bersama selamanya~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Monday, May 4, 2009

,,>Doaku padaMu Ya Allah<,,

Alhamdulillah. Segala puji bagi Allah Tuhan seru sekalian alam. Seluruh selawat, sembah dan salam kita panjatkan ke hadrat kekasih Allah dan junujungan kita Nabi Muhammad SAW seikhlasnya.


Hai manusia, Sesungguhnya kami menciptakan kamu dari seorang laki-laki dan seorang perempuan dan menjadikan kamu berbangsa - bangsa dan bersuku-suku supaya kamu saling kenal-mengenal. Sesungguhnya orang yang paling mulia diantara kamu disisi Allah ialah orang yang paling taqwa diantara kamu. Sesungguhnya Allah Maha mengetahui lagi Maha Mengenal


Surah Al-Hujurat :13.


Ayat di atas menjelaskan kepada kita supaya kita berkenal-kenalan sesama kita di samping kita tidak melupakan untuk menjaga ketaqwaan kita kepada Allah. Oleh itu, Islam amat menggalakkan kita untuk bertaaruf dan berukhwah di muka bumi Allah ini. Itulah hikmah kita di jadikan berbeza-beza pendapat dan fikiran. Tetapi apabila kita mempunyai wehdatul fikr, pastinya kita akan perolehi wehdatul amal.


Ukhwah itu indah, bila bertemu dan berpisah kerana Allah. Itulah yang selalu kita gambarkan tentang ukhwah. Inilah juga yang ingin saya sampaikan. Ucapan terima kasih kepada sahabat-sahabat atas segalanya semasa 30 Mac 09 baru-baru ini. Walaupun sudah berbulan berlalu..^_~


Jazakallahu khairan jaza’


Di atas wishes kalian dan doa-doa kalian. Moga termakbul semuanya dan moga kita sentiasa berada di bwah lambayung rahnmatNya. Amin…


Antara message yang saya terima dari sahabat ukhwah fillah ini..


“Di mana sahaja ‘dia’ berada, pasti Islam kan agung semula…bila sahaja ‘dia’ berbicara, pasti syaitan kan membencinya…bagaimana sahaja ‘dia’ memimpin alam maya, tersenyumlah malaikat dengan bangga. Untuk apa sahaja tujuan ‘dia’ melangkahkan kakinya, nurnya takkan pernah berhenti menerangi insan di sekelilingnya…semoga ‘dia’ itu ukhtiku ini, Ya Allah. Sanah Helwah, ya sahabatku”


“Selamat HAri LAhir..moga terus dalam redhaNya & moga syauqah_wardah akan terus mekar hingga terbias pada hati-hati gersang yang mendambakan dakwahnya…”


{Thanks ek Sya & Madihah^^,}


Terima kasih ini ditujukan khas kepada ma & abah saya atas ingatan mereka. Kerana merekalah saya wujud di hari ini, mereka orang pertama yang mengucapkannya kepada saya. Tidak lupa juga kepada family saya, Abg Di & Kak Fiza, Kak Ti & Abg Zaid, Abg Yie & Kak Yus, Kak Amy & Abg Sham(bakal) dan Adikku Dayah.


Dan juga kepada adik-beradik S5, roomate’s ASMA’ D3.6, sahabat-sahabat Engin & yang di UIA, sahabat-sahabat SMAI, SK BALOK dan sahabat-sahabat yang berada di Mesir, Jordan, Morocco, Indonesia dan semuanya..


Ini antara hadiah dari insan-insan yang ber ukhwah fillah menjadi landasannya dalam bersahabat..amin Ya Allah…


Ini kek dari roomates saya,3H (Hamiza, Hanan, Halimaton) suprise party..tapi tertinggal no1 kan?^_^..Hanan kata mak cik tu xingat nombor kot.. Ini dari sahabat Engin (buat sekali dengan majlis perpisahan buat yang dah grad)


Ini dari Fauzun & Aini..macam ayat Yun, setiap tahun tak pernah miss. Tau-tau je beg duit saya hilang^_^


Ini dari Aisyah Jaafar, CIE KOE


Ini dari Hanan Hj Ahmad, roomateku^_^


Ini dari Hamizah Hani Hamzah, roomateku^_^


Ini dari 'Izzah & Bahiah, KOE


Ini dari Kak Najwa (jiran bilik sebelah) & Imad roomateku^_&

Ini dari sahabat2 Engin..

...Syukran Jazilan...

0 comments:

:a   :b   :c   :d   :e   :f   :g   :h   :i   :j   :k   :l   :m   :n   :o   :p   :q   :r   :s   :t

Post a Comment

,,^Sharing Is Caring^,,