~Ya Allah, bahagiakan kami dunia akhirat bersama selamanya~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Sunday, September 13, 2009

,,>Perlukan Nafas Baru<,,

Segala puji sanjungan itu hanya kepunyaan Allah, selawat dan salam ke atas junjungan dan penghulu kami Nabi Muhammad S.A.W yang dmuliakan. Juga ke atas kaum keluarganya dan sekalian sahabat baginda.


“Ya Allah, ya Tuhanku, ajarkanlah sesuatu yang aku tidak mengetahuinya; berilah aku peringatan ketika aku terlalai atau terlupa. Ya Tuhanku, lapangkanlah untukku dadaku dan permudahkanlah untukku segala urusanku” ~amin…


Subhanallah wal hamdulillah..dua bulan blog ini bersarang berhabuk dan segala macam ber-ber…dek kesibukan dan kemalasan oleh tuan empunya blog. Asthagfirullahal azim.. Memang ku akui ini semua salah diri ini…terlalu banyak kekurangan dan kedhaifan diri ini.. Ya Allah, ampunilah segala dosa hambaMU yang hina ini..amin


Memang sudah terlalu lama jari-jemari tidak menaip sesuatu yang diniatkan untuk di post kan di srikandisolehah303. Mungkin terlalu penat jari-jemari ini menaip untuk report-report lab dan report-report progress project. Mana tidak nya, sem ini srikandi mengambil 2 subject lab, dan subject core course lain semuanya ada project, dan pada setiap dua minggu kena hantar progress report. Student life, kita tak boleh nak merungut panjang. Semuanya akan ada kebaikannya untuk diri kita kelak nanti. Bersusah-susah dahulu, bersenang-senang kemudian.(“,)


Bila kita membuat sesuatu, perlunya ada pergantungan pada Allah. Tidak kira, kerja sekolah ke, kerja university ke, kerja society ke. Tapi, perlunya kita berusaha sedaya upaya dahulu. Baru kita boleh berserah kepadaNya. Dalam study ni, bagi srikandi, lebih banyak dapat markah yang tidak disangka-sangka “markah berkat”, berkat bergantungan kepada Allah. Alhamdulillah…baru bermakna ‘Dengan NamaMu Aku Hidup’-(tajuk buku srikandi baru beli ^^,). Kita applykan dalam semua kerja yang kita lakukan setiap hari.


Mujurlah blog ni tiada expired date nya, kalau ada, memang dah lama blog srikandi ini akan lenyap begitu saja di alam maya ini. Seperti simcard telefon, jika kita tidak ‘topup’, dalam masa tiga bulan, akan mati dan tamatlah jangka hayat nombor seperti. Sama seperti manusia, perlunya kita ‘topup’ iman kita tiap-tiap hari, bukan sekadar hanya di bulan yang penuh barakah, tetapi di setiap hari di setiap bulan. Oleh itu ambillah peluang, untuk kita terus beristiqamah dengan amalan yang kita lakukan di bulan berkat ini.


p/s: pada sahabat-sahabat srikandi, makluman nombor telefon srikandi yang lama (line pantai timur) telah tamat hayatnya(huhu..tak teringat nak topup, sampai dah tamat tempoh nya. sayang sangat nombor lama tu..). Jadi sesiapa yang ingin menghubungi srikandi, sila hubungi nombor baru srikandi (line KL). Harap maklum.



0 comments:

:a   :b   :c   :d   :e   :f   :g   :h   :i   :j   :k   :l   :m   :n   :o   :p   :q   :r   :s   :t

Post a Comment

,,^Sharing Is Caring^,,