Photobucket

~Ya Allah, bahagiakan kami dunia akhirat bersama selamanya~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Sunday, November 14, 2010

,,>Kembalikan Semangat!<,,


ssalamualaikum w.b.t..blogger-emoticon.blogspot.com

Salam bertemu kembali buat semua..Subhanallah, terasa sangat lama tangan ini tidak menari di keyboard ini untuk tujuan ‘New Post’ di link http://www.blogger.com/post-create.g?blogID=7232584401010986247. Sebab biasanya saya akan hanya copy & paste sahaja. Dan yang lainnya, jadi penyibuk. Hurm, alasan! blogger-emoticon.blogspot.com

Hari ini , mendapat semangat baru untuk menulis untuk laman sesawang ini.

Alhamdulillahirrabbi alamin, Maha Suci Tuhan sekalian alam.

Terima kasih Ya Allah, atas segala nikmat yang Kau kurniakan kepada kami. “Ya Tuhanku, bantulah aku meperbaiki agamaku kerana agama adalah tempat bergantung hidupku, perbaikilah duniaku kerana di atas dunia inilah tempat aku hidup, dan perbaikilah akhiratku kerana ia tempat kesudahanku ”

~Berusaha untuk memperbaiki diri, untuk menjadi yang lebih baik. Doakan saya.blogger-emoticon.blogspot.com

^Happy Day^

Semalam, 13 November 2010, saya berkesempatan menghadirkan ke satu majlis. Bersama-sama meraikan hari gembira buat sahabat kesayangan saya. Alhamdulillah, tak lama lagi. Buat sahabatku, tahniah. Semoga Allah memberi yang terbaik untukmu. Semoga dipermudahkan segala urusanmu. Amin.

^Cuti, FYP & 3P^

Sekarang fatrah cuti.Memandangkan saya sudah habis final exam, maka bermulalah cuti untuk sem ini untuk saya, dan maka tamatlah satu lagi semester. Alhamdulillah, sem depan akan naik level lagi yang akan tercatat di slip akademik saya. LEVEL 4. Rasa macam tak percaya pula. Next sem, I will tilted as Final Year Student, but still not final year, final sem. Just 4th year 1st semester. Jadi, bila dah bergelar final year student, pastinya ada Final Year Project (FYP). Untuk sahabat-sahabat seKulliyyah (kulliyyah @ fakulti lain juga.yang mana ada FYP), selamat menyediakan minda, fizikal dan jasmani yang kukuh dan mantop untuk menghadapi segala rintangan dan cabaran (macam apa plak kan?xpe, just be prepared. Sediakan payung sebelum. Tak salah kan?^^,)blogger-emoticon.blogspot.com

Insya Allah, cuti yang sebulan ini bakal dikorban selama 10 hari untuk menghadari 3P(Program Pentauliahan Professional) Industri-Based Certification Programme. Program ini bawah Kementerian Pendidikan dan yang penting percuma untuk student. Sangat berguna program ni. Kita akan beroleh certificate professional directly dari own source. Contohnya, jika saya mengambil kursus Mircosoft Visual C++, automaticly saya akan dapat certificate dari Mircosoft. Jadi, saya tak lepaskan peluang(tak pe, 10 hari je korban cuti) untuk mengikuti program ini. Dan saya bersama sahabat saya mengambil kursus EC-Council Network Security Administrator (ENSA) sebagai pilihan kami. Tak sabar rasanya nak belajar benda baru. Untuk sahabat Muhandisah CIE (3sf)[syuhadah, syahida, shukrina, fatin]>ni la sahabat-sahabat suka duka saya, sayang korang! (sebab tiap hari jumpa,boleh katakan setiap kelas sama.^^)<, semoga kita beroleh manfaat darinya.Insya Allah. Amin.

^Bulan Zulhijjah^

Insya Allah, beberapa hari lagi Aidil Adha akan tiba. Semoga kita memanfaatkan sepuluh hari yang pertama di bulan Zulhijjah. Kerana sepuluh hari pertama pada bulan ini merupakan hari yang diberkati Allah SWT dan bagi mereka yang mengerjakan amal-amal soleh pada hari ini ia akan mendapat keutamaan dan ganjaran lebih berbanding dengan hari-hari lain pada sepanjang tahun.

Daripada Ibn ‘Abbas r.a, beliau berkata Rasulullah SAW. bersabda: Tiada hari-hari yang amalan soleh dalamnya lebih dicintai Allah daripada hari-hari (ayyam) ini (iaitu 10 hari pertama Zulhijjah). Mereka (para sahabat) bertanya: “Ya Rasulullah, termasuk jihad di jalan Allah?” Baginda menjawab: “Ya, tidak juga jihad di jalan Allah kecuali orang yang mengorbankan jiwa dan hartanya dan dia tidak kembali setelah itu (mati syahid).” – Hadis riwayat Imam al-Bukhari, no: 969

~Semoga mendapat haji yang mabrur, dan selamat pergi & kembali. [Kak Ti & Abg Zaid]

Semoga kita tergolong di dalam golongan yang ber“Pesta Ibadah” di bulan ini. Amin.

Selamat beramal.blogger-emoticon.blogspot.com


0 comments:

:a   :b   :c   :d   :e   :f   :g   :h   :i   :j   :k   :l   :m   :n   :o   :p   :q   :r   :s   :t

Post a Comment

,,^Sharing Is Caring^,,