~Ya Allah, bahagiakan kami dunia akhirat bersama selamanya~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Monday, April 27, 2009

,,>Aku terima Nikahnya...<,,

“Amin…”

Semua orang mengaminkan doa yang telah dibacakan oleh pak imam sebentar tadi. Lebih kurang jam 11.30pagi, 15th March 2009 bersamaan 18 Rabiul Awal 1430H, telah selamat sahabatku Robiah di nikahkan dan di kahwinkan dengan pasangan Mohd Faiz. Alhamdulillah, sudah bertukar status sahabat saya ni… Mrs Robiah kn? Bukan Miss lagi ye?


Aflu Mabruk ya sahabat..moga kekal hingga ke akhir hayat bersama inayah dan rahmat dariNya yang tidak putus-putus. Amin. Selamat menempuh alam baru.

Tahniah bi, setelah pelbagai cabaran dan dugaan yang di tempuh, berjaya juga mencapai impian yang di impikan. Pelbagai cabaran yang mereka harungi sebelum di satukan, tapi Alhamdulillah kalau sudah jodoh takkan ke mana..yang kita usaha, perbanyakkan doa dan tinggikan tawakal kepadaNya.

Erm…sehari sebelum akad nikah, saya dan sahabat-sahabat KOE (Kulliyyah Of Engineering) dah turun ke Kemaman untuk memberi bantuan apa yang patut. Kami ada tanya perasaan sahabat kami ni Rubi, berdebar-debar tak? Dengan slumbernya dia rilek menjawab, tak pun..huhu..pelik kami..sebabnya untuk majlis ni dia yang banyak uruskan sendiri jugak. Pengantin pun sibuk. Tapi kami respek la dengan Rubi ni, tabah sungguh sahabat kami ni.



Selepas akad nikah, ada sahabat kami plak yang menangis, pengantin cool je. Kami tanya kenapa menangis? Tapi sebenarnya masing-masing tahu jawapannya. Sebab semua orang pun sebak. Ye la, sahabat dah nak kahwin. Lepas ni tak boleh la dah kita nak pergi holiday kat Langkawi dengan Rubi? Kan Bahiah, Yun kan kan?^^

Erm…sedih, sedih jugak, tapi itu fitrah manusia kan? Setiap orang akan berkahwin dengan izinNya. Apa-apa pun kita perlu merelakannya juga. tapi lebih baik jika kita bersedih dan bersedia pada suatu yang lebih pasti, iaitu MATI.

Di majlis tersebut, dapat juga saya bertemu dengan sahabat-sahabat yang berada di UIA Kuantan. Syukur sangat. Rindu semuanya. Apa lagi, kami pun mengabadikan kenangan terindah la. Kak Siti kata “Isk, ambil kesempatan kat majlis orang”. Tapi saya jawab “Bukan kak, kita menggunakan kesempatan yang Allah beri ni sebaiknya(“,)”. Terubat jugak rindu, terutama kat anak sedara(anak Kak Mut & Ust Imran) yang sejak lahir, baru sekarang dapat jumpa, Iffah Mardhiah.

Syukur kepadaMu Ya Allah. Majlis berjalan dengan lancar hingga ke akhirnya. Erm..ke Kemaman dah selesai, tapi bulan-bulan depan akan ke Kemaman lagi kan? Walimah Amalina Ismail pulak kan…lepas tu, whose next?? ‘Izzah, nanti kita ke Kedah plak kan? Tak pun, Johor ke Yun kan?, tak pun Negeri Sembilan la ek…Kuantan lambat lagi ye^_^

6 comments:

Ir. Nurul `Izzah said...

hoho..sabo je la...
kuantan silap2 sem dpn hg bg kad kt kami..kahkah...
kte yg lmbt lg...wakaka..
xpe2...klu ada jodoh kawen la.. terutamanya adah.. calon da ada ye x? hihi

yun said...

amboi..ye ke kuantan lambat lagi?? hehhe.. xpe bi da kawen,x leh g langkawi kite g sabah pulak.hheheh

Sri KaNdi^soLehah^_^ said...

eh,lmbt lg ye..ok yun, pasni kita g sabah plak ek..

Sri KaNdi^soLehah^_^ said...

amboi2 izzah.nk kena ni? mane la..ni fitnah ni..
adah bg kat besday ada r..
huhu..
jgn percaya ckp izzah ni ye..
izzah, jgn wat kontraversi plak kt sini ye??
ye la..siapa la diri ini
hanya hamba Allah yg hina..^_~

Ir. Nurul `Izzah said...

ececeh....hoho
xnk mengaku...hahaha...
hr tu tgk gmbr kt photo album sapa pnya?? haha.... sori saya mmg suka kacau org... lebih2 lg saya tau muka adah dh blusher..keh3!!!

Sri KaNdi^soLehah^_^ said...

hey, nk kena bdk izzah ni??
sape suh korg kelebek album gmbo kt umah adah tu??
wallahu alam. no comment.
ok.dh2.push stop..tamat^_~

:a   :b   :c   :d   :e   :f   :g   :h   :i   :j   :k   :l   :m   :n   :o   :p   :q   :r   :s   :t

Post a Comment

,,^Sharing Is Caring^,,