~Ya Allah, bahagiakan kami dunia akhirat bersama selamanya~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Friday, November 7, 2008

,,>Perjuangan Belum Selesai<,,

Selawat dan salam kepada orang yang mulia lagi diagung-agungkan, Rasulllah s.a.w. Dengan perjuangan dan pengorbanan baginda hingga ke saat ini dapat kita rasakan Islam dan Iman. Itulah permata yang bukan sembarangan. Permata yang dapat menyelamatkan kita dari penderitaan di dunia dan akhirat..

Inilah permata yang hendak kita gali dan cari tetapi bukan di dasar laut dan dasar bumi tetapi kita kena menempuhi jalan-jalan mujahadah yang dilalui oleh para salafusoleh zaman dahulu..insya Allah.

Alhamdulillah dengan limpah dan rahmatNya dapat jua ana mengharungi minggu-minggu yang sangat menggentingkan dengan jayanya. Semalam 6 November 2008 tepat jam 12 tengah hari ana bersama sahabat-sahabat perjuangan berjaya menamatkan paper final exam kami yang terakhir. Walaupun terasa agak kecewa dengan prestasi menjawab soalan Calculus II tadi, tapi hidup perlu diteruskan. Perjuangan perlu diteruskan. Tahniah diucapkan kepada semua kerana berjaya menamatkan Semester II 08/09 kita. Next semester kita semua dah second year. Selamat teruskan perjuangan. Perjuangan kita belum selesai. Masih jauh. Pelbagai mehnah dan tribulasi yang perlu kita tempuhi.

Terima kasih Ya Allah, terima kasih kerana memberi peluang kepada kami untuk meneruskan hidup ini. Tanpa Mu, bagaimanalah kami..terima kasih juga diucapkan kepada Ma & Abah yang tidak jemu-jemu mendoakan anakandamu ini. Terima kasih juga kepada kakak-kakak dan abang-abang ana,sahabat-sahabat sekalian. Terima kasih atas doa kalian. Mungkin berkat doa-doa ini memudahkan segala perjalanan hidup ana. Syukran jazilan ala kulli hal.

Exam sudah berakhir. Semester baru akan bermula. Tapi sebelum mula semester baru result exam akan keluar. Tinggikan tawakkal kita kepada Allah. Banyakkan berdoa, semoga apa yang kita usahakan selama ini dirahmati dan diberkatiNya. Kami hanya berserah kepada Mu Ya Allah untuk menentukan apa yang terbaik kami. Amin Ya Rabbal Alamin..

“Ya Allah, sekiranya kegagalanku membawa fitnah pada Islam dan perjuangan, maka Kau cemerlangkanah aku dalam setiap perkara. Dan sekiranya kejayaanku membuatku jauh dari Islam dan perjuangan, maka Kau lebih berhak menentukan selayaknya untukku, kerana aku imani, tiada apa yang Kau takdirkan sia-sia melainkan ada hikmah yang belum tersingkap nilainya..amin”

0 comments:

:a   :b   :c   :d   :e   :f   :g   :h   :i   :j   :k   :l   :m   :n   :o   :p   :q   :r   :s   :t

Post a Comment

,,^Sharing Is Caring^,,